Wartościowe treści

Wartościowe treści i ich twórcy to przyszłość internetu

Zdaniem Conductor Spotlight, najważniejszym czynnikiem rankingowym w dalszym ciągu jest treść. I to wysokiej jakości treść, która w większym stopniu dedykowana jest użytkownikowi, niż wyszukiwarce. Choć pewnie prawidłowa optymalizacja jej nie zaszkodzi. 

Użytkownik pierwszy

Ta logika zdaje się potwierdzać ogólny trend, który można obserwować już od wielu lat – treść ma przede wszystkim stanowić wartość dla użytkownika. Pierwsze w wynikach wyszukiwania powinny być strony wartościowe, dające odpowiedź na zadane pytanie. Sprzedawcy i scamerzy niech płacą za reklamę.

Dla wielu osób prowadzących  biznes w sieci może wydawać się to dziwne, ponieważ oni co miesiąc muszą uregulować fakturę za reklamy i zawsze łapią się za głowę. Ale oprócz tego, że Google musi na siebie zarobić, musi także utrzymać status największej i najlepszej wyszukiwarki. A użytkownikiem końcowym jest nie firma, ale ten, kto z wyszukiwarki korzysta. I to on ma być zadowolony.

Czytaj także: Uwaga! Zły content

Wartościowe treści – Święty Graal internetu

Przypadek Michała Szafrańskiego i jego bloga jakoszczedzacpieniadze.pl pokazuje, że zaufanie i wiarygodność to rzeczywiście waluta przyszłości. Przyszłość zatem z pewnością nie należy do tych, którzy próbują oszukać Google, kombinują i tworzą treści wyłącznie pod wyszukiwarkę. Przyszłość nie należy także do tych, którzy wykorzystują treść jako substytut reklamy. Content marketing, który za wszelką cenę usiłuje sprzedać to zły content marketing (choć nie wiem jak nie podobało się to marketerom).

Content marketing przyszłości powinien rozwiązywać problemy i przedstawiać wartość konkretnych rozwiązań i produktów. To znaczy, że twórcy strategii content marketingowej powinni skupiać się nie na tym, jak wymanewrować czytelników i wmówić im coś, ale na tym, jakie realne wartości niosą oferowane rozwiązania i produkty. Jedynie takie podejście jest w stanie zapewnić realne zaangażowanie użytkowników, co przełoży się na pozycję w wyszukiwarce.

Czytaj także: Cechy, które zdradzają Fake News

Photo by rawpixel on Unsplash

1 Udostępnień